وظایف افراد در حمل کالا:
همیشه در انجام کارهای گروهی هر شخص وظایف و حقوق منحصربهفرد خود را دارد. این کار و تعیین حقوحقوق و وظایف افراد سبب تسهیل در انجام امور و مشخص بود وظایف هریک از اعضا خواهد بود.
ازآنجاییکه سفارش حمل کالا نیز کاری گروهی و مشترک بین شرکت حملونقل،صاحبان کالا و متصدیان حمل میباشد پس لازم است تا هریک با وظایف و حقوق خود آشنا باشند.
آنچه در این مقاله می خوانید
حقوق و تكاليف صاحب كالا:
تکالیف فرستنده:
1. تسلیم کالا و کلیۀ اسنادی که نشان دهندۀ مجوز حمل کالا است.
2. ارائه اطلاعات جامع و صحیح در مورد کالا و چگونگی حمل آن.
3. پرداخت کرایه و کلیه هزینههای مربوطه و عوارض قانونی مربوط به کالا.
4. بستهبندی مناسب کالا و بارگیری و بارچینی آن.
حقوق فرستنده:
1. حق استرداد، واگذاری کالا یا هرگونه دسترسی در مورد تغییر گیرنده یا محل تحویل کالا.
2. حق تعیین تکلیف کالا در مواردی که بنا به اوضاعواحوال خاص یا امتناع گیرنده، تحویل ممکن نگردد.
3. حق اقامه دعوي
حقوق و تکالیف گیرنده:
تکالیف گیرنده:
1. پرداخت پسکرایه و مخارج مربوط به حمل کالا.
2. تحویل گرفتن و تخلیه کالا در مقصد.
3. وارسی و اعلام خسارت و عیب کالا.
حقوقگیرنده:
1. حق دریافت کالا.
2. حق تصرف در کالا و صدور دستورات الزام به متصدی حمل.
3. حق اقامه دعوی.
حقوق و مسئولیت متصدیان حمل:
تکالیف متصدی حمل:
1. تعهد ایمنی کالا در طول حمل و مسئولیت جبران خسارات وارده به کالا در طول حمل.
2. مسئولیت تلف یا گمشدن کالا.
3. رسانیدن بهموقع کالا به مقصد و مسئولیت ناشی از تأخیر در تحویل کالا در مقصد.
4. تبعیت از دستورات فرستنده، مادام که کالا در تصرف متصدی است.
5. تبعیت از دستور گیرنده درصورتیکه نسخهای از بارنامه در اختیار گیرنده باشد یا کالا به مقصد رسیده و گیرنده درخواست تحویل نموده باشد یا حق استرداد کالا در بارنامه برای گیرنده پیشبینیشده باشد.
6. سایر تکالیف قانونی یا قراردادی که بر عهده متصدیان حمل میباشد.
حقوق متصدیان حمل:
1. حق دریافت کرایه حمل و سایر مخارج.
2. حق حبس کالا توسط متصدی حمل.
3. حق فروش کالا در موارد خاص.
4. حق مطالبه خسارات ناشی از بستهبندی نامناسب، عدم ارائه اطلاعات ضروری و ارائه اطلاعات غلط.
وظایف شرکت حمل و نقل و باربری:
بدون شک یکی از مواردی که شرکتهای حمل و نقل را از یکدیگر متمایز میکند کیفیت ارائه خدمات و حسن انجام وظایفی است که شرکت حمل و نقل باید در قبال مشتری انجام دهد.
از مهمترین وظایف یک شرکت باربری نسب به مشتریان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
کیفیت ارائه خدمات باربری:
شرکت جهان پیمان بار تمام تلاش خود را در جهت افزایش کیفیت خدمترسانی و جلب رضایت مشتریان به کار گرفته تا خاطرهی لذتبخش جابهجایی کالا بدون هیچ مشکل و دغدغهای را برای شما عزیزان فراهم کند. از موارد مهم در ارائه هرچه بهتر و بیشتر این خدمات پشتیبانی 12 ساعته جهان پیمان بار میباشد.
ارائه انواع خدمات باربری:
بدون شک هر شرکت حمل و نقل باید پکیج کامل و بی نقصی از انواع خدمات حوزه حمل و نقل و باربری و انواع ماشینهای باربری در اختیار داشته باشد تا بتواند به درستی پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد.
تضمین کیفیت باربری و سلامت بار:
مهم ترین فاکتور رضایت مشتریان به سلامت رسیدن کالا تا مقصد مورد نظر است.
از این رو شرکت حمل و نقل جهان پیمان بار با داشتن نمایندگی بیمه ایران و صدور بیمه های باربری برای تمام کالاهای ارسالی خود سلامت کالا را تا رسیدن به مقصد تضمین می کند.
دقت و سرعت در انجام امور:
صاحبان کالا همیشه خواهان نهایت دقت و نظم هنگام ارسال کالاهایشان هستند. علاوه بر این زمان نیز فاکتور مهمی در رضایت مشتری است. به همین دلیل است که شرکت باربری جهان پیمان بار از پرسنل منظم و دقیق برای انجام امور بهره میبرد تا سبب رضایت مشتریان عزیز شود.
ایمن بودن و حرفهای بود و قابلاطمینان بودن شرکت اتوبار:
حفظ سلامت کالا تا رسیدن به مقصد از اولین فاکتور های مهم برای انتخاب شرکت حمل و نقل است.
تمامی کامیون های حمل بارشرکت اتوبار جهان پیمان بار قبل بارگیری و بعد از تخلیه و برگشت جهت دریافت تاییدیه های فنی و سلامت خودرو به مراکز فنی فرستاده می شوند.
هزینه مناسب و به صرفه:
هزینهی تمامشده برای حمل کالا از دیگر موارد مهم برای انتخاب شرکت باربری است.
ما در تلاشیم تا با ارائه مشاوره رایگان و بررسی موقعیت مشتری و نوع کالا بهترین پیشنهاد مناسبترین قیمت را برای مشتریان مطرح کنیم.
ارائه انواع خدمات باربری متناسب با محموله و شرایط مشتری:
شرکت جهان پیمان بار با داشتن انواع ماشینهای حمل کالا و ارائه خدمات متنوع و ارسال کالا حتی تا نقاط مرزی سبب رضایت و آسودگی خاطر مشتریان خود شده است.